Skytte 7 -mer kulskytte

Denna veckan var det lite olika vad vi pysslade med. De som var väldigt duktiga redan förra veckan gick vidare till att skjuta med "riktig" studsare, kulvapen i klass 1. Det är de vapnen som används på högviltsprovet.
 
Själv behövde jag mer träning, så jag fortsatte precis som förra gången med 22. LR mot miniälg, stillastående och rörlig. Vi fick 40 skott även denna gången och betalade alltså 40 kr. 
 
Mot den stillastående älgen gick det hyfsat, knappt hälften av serierna var godkända, men det var bättre än sist i alla fall! När vi gick över till den rörliga älgen gick första serien superbra. Tyvärr var ju det den enda... de flesta andra serierna blev inte ens godkända och då bestämde jag mig för att betala lite extra för att få skjuta ett par serier till. Det gick bara sämre och sämre, så till slut kom vi fram till att den antagligen berodde på att jag började bli trött i armarna och ofokuserad, så det var lika bra att ge sig för dagen.
 
Nästa gång ska jag fortsätta skjuta mot miniälg, men förhoppningsvis kan jag gå över till klass 1 vapen i slutet av lektionen! De som sköt med klass 1 redan denna veckan ska göra sina prov nästa vecka, så det är väldigt individuellt hur länge man håller på med den här delen av kursen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0