Teori 11 -hönsfåglar&övriga fåglar

Och så var det dags för den sista träffen före juluppehållet. Vi inledde med ett minitest på 12 frågor som tidigare, men denna gången gick det inte lika bra. Tur att det inte räknas in i det riktiga teoriprovet!
 
Så pratade vi om dagens ämne, som var hönsfåglar och övriga fåglar. Även här kan ju övriga fåglar betyda i princip vad som helst, och hönsfåglar, läste vi om såna man har på bondgården då eller? Nej riktigt så var det inte, det som räknas in i de grupperna är fält- och skogshöns, och så har vi kråkfåglar, duvor, måsfåglar, vadare och trastar. Men det är ändå inte alla arter i de grupperna, utan bara de som är jaktbara och de som man kan förväxla med en jaktbar fågel.
 
Detta gick ganska fort, och sedan var det dags för ett större test för att se hur vi ligger till. Provet var på 30 frågor, man var tvungen att ha 25 rätt och vi fick 25 minuter på oss. Herregud hur ska man hinna det! tänkte jag, men det var ju inga problem, vi blev klara 5-10 minuter före utsatt tid allihop. Vi bytte provet med bordsgrannen och rättade dem. Jag fick 26! Även om inte resultatet registreras eller betyder något i praktiken så är det skönt att veta att jag ligger bra till. Alla mina fel var på ett och samma område, så nu vet jag vad jag behöver plugga mer på!
 
 
Sist satte vi preliminärt datumet till det riktiga teoriprovet till 11/2.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0