Dags att råna en bank?

Artikel ur Dagens Nyheter, söndag 7 oktober 2012
 

Ja där satt jag och höll på att tappa skeden med frukostflingor när jag fick se denna artikeln. Under bilden med jägaren på står det "Jaktutrustningen kostar totalt 59 734 kronor enligt det här exemplet". Nästan 60 000! Gudars, känner mig ju rik när studiebidraget har kommit in på kontot, det här var inte vad jag hade räknat med.
Det stod även i artikeln att en genomsnittlig jägare lägger ut 12 500 kronor om året på jakten. Budgetvarianten med utrustning gick på 42 000 - 45 000.
 
"PAPPAAAAAAAAAAA!!!!!!" ropade jag. Så frågade jag om det där verkligen är rimligt.
"Ja om man ska köpa finaste grejerna så är det nog det. Men man kan ju köpa begagnat och du kan låna grejer av mig. En i vårt jaktlag använder fortfarande vanliga kläder" svarade han. Phew, det var en lättnad. Så mycket pengar varken har jag eller vill lägga ut på detta. Inte allt på en gång i alla fall. Det måste ju finnas kikare för mindre än 8000 kronor.
 
Vad kan man då köpa begagnat? Vad kan man avvara ett par år tills man har råd?
Man får titta på olika alternativ och fundera på vad som passar en själv, och det ska vi hjälpa er med!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0