Första vildsvinssteken!

Idag åt jag för första gången i mitt liv vildsvin, egenhändigt jagad av min käre far. Jag hade hört delade åsikter om det innan, vissa tycker det smakar för mycket vilt och andra tycker det är gott. Den bästa förklaringen jag kan ge är: gillar man älg så lär man gilla vildsvin. Det var ingen större skillnad på det, möjligen att det fanns en lätt smak av fläsk i. Jag tyckte att det var gott, absolut något jag kan tänka mig att äta igen! (trots att det inte ser så himla delicious ut på bilden)

Tips från coachen: ät det med potatis och gräddsås, inte ris och sweet chili sås... så blev det när den "potatisallergiska" lillasystern fick bestämma, och den kombinationen var inget att hänga i julgranen direkt!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0