Skytte 4 & 5 -träning

På 4:e träffen körde vi på med samma saker som sist, för att få in vana och repetera tills vi kan skyttet utan problem. De tidigare gångerna kan du läsa om här och här.
 
Det gick bättre på haren den här gången, jag fick godkänt 3 av 6 serier. Den sista gick riktigt bra så de lapparna fick jag med mig hem. 8 hagel i varje är godkänt, jag fick 12 och 25! Ska fortsätta på det spåret nu hade jag planerat.
 
 
På säker vapenhantering övade vi återigen på att hantera ett kulvapen, men dessutom låtsades vi gå runt banan med hagelvapen. Man ska göra säker hanterings-provet i en liten bana bland träden, där man går över ett dike och ett staket bland annat. Vi får inte prova den banan innan provet, men vi gick fram och tillbaka lite på vägen och låtsades gå över ett annat staket så vi fick känna på det.
 
Vi tittade även lite på avståndsbedömning igen och det gick bra så det börjar kännas lite lugnare inför provet nu.
 
Kulskyttet gick utan problem och gick till på samma sätt som sist.
 
Och så de där jäkla duvorna... Första omgången gick rent ut sagt skit, men jag behövde nog en uppvärmning för nästa omgång gick det bättre igen. Då fick jag ner största delen av duvorna och fler på förstaskottet denna gången. Dock behöver jag träna mer på detta.
 
Veckan efter det, 5:e träffen, var det bara vi som var lite halvkassa/halvbra som tränade. Vi var ett gäng på kanske 8 personer, och vi övade på det vi var dåliga på. För min del blev det många serier på haren innan det började kännas stabilt. På duvorna körde vi bara ett par serier var. Med andra ord blev det en kortlektion, vi var bara på banan ett par timmar. Nu är det bara att tuta och köra på provet på lördag 4 maj!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0