Första teoriträffen! -informationsbomb

I veckan drog jägarexamensutbildningen igång och vi hade vårt första möte. Själv läser jag med Svenska Jägareförbundet hos Studiefrämjandet så jag skriver om hur det ser ut för oss. Utbildningen ser annars lite olika ut på olika ställen, även om grunderna är samma.
 
Det var riktigt nervöst innan måste jag erkänna! Jag var mest orolig över att vara minst kunnig jämfört med de andra så jag inte skulle hänga med, tänk om jag skulle skämma ut mig helt? När vi presenterade oss skulle vi berätta om vi hade tillgång till jaktmarker. Där blev jag lite förvirrad. Visserligen jagar min pappa, men vi äger ju ingen mark? Efteråt fick jag veta att man inte måste äga marken, många jaktlag arrenderar marken istället och då har man tillgång till jaktmark. Nu är ju inte jag med i det jaktlaget såklart, men jag får vara med som gäst. Det var en såndär liten fråga som man som helt ny kanske inte funderat på innan. Annars gick det finfint, det var inte alls svårt att hänga med.
 
Första träffen gick vi igenom saker som rör kursen. Här kommer en del av det vi fick veta:
  • Vi träffas en gång i veckan, tre timmar åt gången med en kafferast i. 15-16 träffar innan teoriprov.
  • Läxor mellan träffarna
  • Vi fick vår kurslitteratur och tittade i den
  • Kostnader för kursen
  • Hur proven är upplagda
  • Vi måste lämna ett foto i december som ska användas till jägarbeviset när vi tagit examen
  • Eventuellt studiebesök hos vapenhandlare
Mängder med information med andra ord. Mycket av det kommer vi lägga upp i egna, mer detaljerade inlägg så det är bara att hålla korpgluggarna öppna!
 
Läxan var ganska rejäl, man får vara beredd på att lägga ner mycket tid på sin jägarexamen. Men det är intressant och jag är säker på att det kommer vara värt det efter!

Kommentarer
Postat av: Kirby Elisha

50 Ways To Advertise Your Business For Free On The Internet : https://cutt.ly/IEGcHRP

2021-10-31 @ 07:18:27
Postat av: Bill

Do you offer any advertising on your site?

2021-11-15 @ 22:09:19
Postat av: Laurinda Schmidt

How to Get Free Advertising on Google. This guide will show you 21 step-by-step ways to get more buyers to your website organically with Google: https://shortest.link/1gym

2021-11-26 @ 12:33:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0