Älgjaktspremiär!

Idag var det dags för årets första älgjakt, så jag hängde med min pappa ut i skogen. 
 
Klockan var runt kvart i sju när vi kom till passet, lagom tills solen började gå upp. Det var dimmigt så vi såg inte speciellt mycket i början. I och för sig så såg vi inte mycket värt att lägga märke till på hela dagen. De enda djuren vi såg på passet var gäss och blåmesar, så vid halv tio åkte vi tillbaka till jaktstugan för en fikapaus.
 
Efter det delade vi upp oss och gick på drev, för att försöka få igång djuren så de rör sig mot passkyttarna. Vi kämpade oss genom snår och tät granskog men fortfarande inga älgar i sikte.
 
Vi åt lunch med lite utbyten av jakthistorier och sedan gjorde vi ett nytt försök på en annan del av marken. Den här gången satt jag och pappa i torn medan några av de andra gick i drevet. Om möjligt så hände det nu ännu mindre.
 
När vi hade samlat ihop oss igen så bestämde sig vissa för att stanna kvar och sitta i jakttorn under eftermiddagen, men jag och pappa åkte hemåt. Det verkade inte som om älgarna var på vår mark idag och jag var trött, är ju inte riktigt van! Trots bristen på djur så är det alltid härligt att vara ute i skogen och det var skoj att få vara med första dagen för säsongen. Förhoppningsvis kan jag följa med snart igen!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0