Nya jaktkläder!

Nu när jag ska med ut och jaga på riktigt så kände vi att det var dags att köpa ordentliga kläder. Tiden var knapp så vi fick bege oss till närmaste jaktaffär, Kjells Vapen i Götene, för att köpa det allra viktigaste.
 
Jösses vad med kläder jag fick prova! Speciellt byxor var svårt att hitta rätt, även om det var damstorlekar så var det väldigt svårt att hitta något som satt bra. Så det slutade med att jag köpte ett par herrbyxor istället, Pinewood Hunter Pro Xtreme. De var ganska tjocka så de ska hålla värmen ordentligt, och ska även vara vattentäta.
Jackan fick bli i samma serie från Pinewood som byxorna. Den är också ganska rejäl med många fickor och ser helt okej ut trots att det är herr.
 
Så till allt småplotter: ett bra underställ, strumpor, hängslen för att hålla byxorna på plats, vantar och mössa. Det enda vi inte köpte som jag egentligen behöver är ett par rejäla stövlar, så mina gamla kängor får hänga med ett år till!
 
Det slutade med att allt utom vantarna kom från Pinewood. Det verkade vara bra grejer men till ett lite längre pris än till exempel Chevalier som är ett finmärke. Förhoppningsvis är det bra med, jag återkommer när jag har testat grejerna ute i skogen!
 
Mina nya kläder, plus ammunition och en radiosnäcka till min far, gick på 3400... och då fick vi ändå rabatt. Man kan säkert komma över samma kläder billigare på nätet eller från någon outlet, men det hade vi inte tid att tänka på nu när jakten drar igång på måndag. Man får väl se det som en investering för några år framöver.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0